...selamat datang...

informasi terbaru di blog lintah kedah disenaraikan di bahagian atas bagi memudahkan pengunjung.

bagi pengunjung baru, kami mengsyorkan supaya anda membaca informasi bermula dari bahagian bawah "posting" ke atas untuk mengetahui lebih lanjut pengoperasian lintah kedah.

anda juga dijemput bersembang-sembang dengan kami di lintah online chat..

Tuesday, December 30, 2008

mak joyah masuk wad...

sedihnya kami di lintah kedah apabila mak joyah sakit. bagi sesiapa yang selalu mengunjungi blog ini atau pernah datang ke kolam kami... tentunya kenal mak joyah. mak joyah adalah "mak" kami semua...

dah seminggu lebih mak joyah tinggal di wad. kakinya tertusuk dawai berus lantai. dalam keriangan menyambut menantu baru... mak joyah tidak sedar yang kakinya tertusuk berus dawai. sehari kemudian... kaki mak joyah mula rasa sakit. mak joyah terus dihantar ke hospital sultan abdul halim sungai petani untuk berjumpa doktor pakar. kebetulan mak joyah ada temujanji "penyakit diabetis"nya dengan doktor tersebut pada hari tu.

apa yang mendukacitakan kami... doktor tersebut mengesahkan kaki mak joyah memang tertusuk benda tajam tetapi tiada apa-apa tindakan yang dibuat oleh doktor tersebut. cehh... prihatin ke macam tu?... balik daripada hospital... mak joyah bertambah sakit di kakinya...

anak dan menantu baru mak joyah terus bawa ke klinik swasta di pekan merbok. benda tajam dikeluarkan. sahh!!!... memang dawai berus lantai. doktor kata dia tak boleh "cucuk" ubat sebab ada diabetis!!... issshhh... musykil... musykil. hanya diberi ubat tahan sakit..

esoknya... kaki dah mula bernanah. mak joyah dah mula kena papah. kami terus bawa ke klinik swasta di taman ria sungai petani. kena cuci dan cucuk satu jarum... legaaaa....

balik ke rumah... kaki mak joyah semakin diisi nanah... mak joyah dah tak boleh jalan... anak mak joyah yang bongsu (fikri) dapat tahu ada satu klinik diabetis di seberang prai menyediakan khidmat khusus untuk penyakit diabetis. ada disediakan wad... sehari RM 180.00... tak kisah lah perabih duit sikit... asalkan kaki mak joyah boleh sembuh. duit boleh dicari... boleh kongsi adik beradik sorang sikit... bukan boleh ditukar ganti dengan kasih sayang mak joyah kepada kami semua.

setakat hari ni dah 10 hari mak joyah dirawat. nampaknya semakin sembuh. layanan dan penjagaan pun ok kat situ... kami di lintah kedah kesuntukan masa la sikit kerana terpaksa berkejar ke wad setiap hari.

jadi... sesiapa yang nak datang ke lintah kedah... eloklah buat dulu temujanji dengan en fikri... mana la tahu... tiada siapa pula yang boleh menyambut kehadiran anda di lintah kedah.

doakanlah semoga mak joyah cepat sembuh...

.

1 comment:

huda aloq staq said...

Salam Mak Joyah,
Semoga Mak Joyah cepat sembuh. Saya masih teringat air teh dengan kuih baulu yang Mak Joyah hidangkan untuk kami hari tu.
Layanan di lintah kedah sangat kami hargai.

galeri kami... untuk anda...