...selamat datang...

informasi terbaru di blog lintah kedah disenaraikan di bahagian atas bagi memudahkan pengunjung.

bagi pengunjung baru, kami mengsyorkan supaya anda membaca informasi bermula dari bahagian bawah "posting" ke atas untuk mengetahui lebih lanjut pengoperasian lintah kedah.

anda juga dijemput bersembang-sembang dengan kami di lintah online chat..

Thursday, January 8, 2009

mengutip lintah... oohhh... siksanya...

pada awal projek dulu, lintah kedah menggunakan kolam kanvas 10x20 kaki. memang nampak best... tapi uuhhhh... siksanya masa nak kutip lintah. apa pun, lintah kedah telah belajar daripada pengalaman ini.

dengan menggunakan kolam kanves 10x20 kaki... lintah kedah terpaksa menambah aksesori lain di dalam kolam untuk memudahkan kerja-kerja mengutip lintah. sekarang baru lintah kedah tahu... kolam kanves 10x20 kaki memang tidak sesuai digunakan. masalahnya akan timbul apabila tiba masa mengutip lintah nanti. tangan yang dijangkau tidak sampai dan jika belut terlepas dari sangkar maut... siksanya nak cari dalam kolam ni...

sebagai pengajaran, kini lintah kedah mengesorkan supaya penternak baru khususnya vendor lintah kedah menggunakan kolam yang lebih kecil ukurannya. ini bagi memudahkan pemantauan dan penuaian hasil nanti.

untuk ukurannya... jemputlah datang sendiri ke lintah kedah. kami ada jawapannya. kami tidak menjual kolam tetapi kami boleh tolong carikan dan mudahkan anda. sila hubungi en fikri untuk temujanji.

.

No comments:

galeri kami... untuk anda...