...selamat datang...

informasi terbaru di blog lintah kedah disenaraikan di bahagian atas bagi memudahkan pengunjung.

bagi pengunjung baru, kami mengsyorkan supaya anda membaca informasi bermula dari bahagian bawah "posting" ke atas untuk mengetahui lebih lanjut pengoperasian lintah kedah.

anda juga dijemput bersembang-sembang dengan kami di lintah online chat..

Saturday, January 24, 2009

modal nak ternak lintah...! berapa wehhh...?

mai sini lintah kedah nak cerita tentang modal permulaan untuk menternak lintah. buat apa nak rahsia-rahsia...! ni lintah kedah bagi yang baguihhhh punya...!

bagi sesetengah orang yang berhajat unuk menternak lintah, modal merupakan perkara yang paling dititikberatkan. ada syarikat yang menawarkan pakej permulaan mencecah RM5000.00. mana nak cekau beb!!!... banyak sangat.

di lintah kedah, kami berusaha meminimumkan kos permulaan menternak dan kami juga berusaha memaksimumkan hasil tuaian. untuk penternakan lintah secara komersial, lintah kedah mencadangkan sekurang-kurangnya 1000 induk untuk permulaan projek . baru terasa sikit hasilnya nanti...

sebenarnya... kami mempromosikan secara pakej. dengan pakej ini kami akan tawarkan seperti yang kami janjikan di blog ini... projek lintah yang dijalankan adalah 100% hak pemilikan anda.

bagi memulakan ternakan lintah ini, modalnya tidaklah besar. kurang daripada RM2400 termasuk:
*bimbingan sebelum dan semasa menternak secara percuma
*anda boleh ternak di mana sahaja
*penyelenggaraan belut selama 6 bulan
* induk lintah permulaan 1000 ekor di lintah kedah
* kos membina/membeli kolam

walau bagaimanapun, kami sedia membantu anda untuk mencadangkan kolam yang sesuai. dengan modal sebanyak itu, anda sudah menjadi penternak lintah. hasilnya nanti... insyaallah sangat memuaskan. jika anda kreatif, mungkin anda boleh kurangkan kos ini semasa membina/membeli kolam.

sila hubungi en fikri di talian 0133507765 kerana beliau sendiri akan bincangkan kemusykilan anda dan memberi penerangan serta membimbing anda secara percuma selepas itu...

dengan itu anda tidak perlu membazir masa dan wang untuk berkursus. untuk pengetahuan anda, yuran kursus sekarang di antara RM 300 hingga RM400. jadi, dengan kami anda tak perlu bayar apa pun untuk itu. kami juga mempunyai pelan pemasaran yang afaktif... jangan bimbang...! kami akan membimbing anda. insyaallah... pulangannya pasti memuaskan.

pesanan kami... tuntutlah ilmu ini dan jangan pula dilupa ilmu akhirat. kami yakin anda sangat berpuas hati dengan tawaran hebat kami ini... kami berharap kita dapat berurusan dan berkerjasama... hubungi en fikri berkaitan masalah anda.... 0133507765. tidak mungkin lintah kedah dapat terangkan semuanya melalui laman maya ini.

jemputlah datang ke kolam kami untuk melihat sendiri aktiviti lintah kami. kami di kampung tempoyak merbok.

lintah: buat la temujanji dulu kalau nak mai...

.

No comments:

galeri kami... untuk anda...