...selamat datang...

informasi terbaru di blog lintah kedah disenaraikan di bahagian atas bagi memudahkan pengunjung.

bagi pengunjung baru, kami mengsyorkan supaya anda membaca informasi bermula dari bahagian bawah "posting" ke atas untuk mengetahui lebih lanjut pengoperasian lintah kedah.

anda juga dijemput bersembang-sembang dengan kami di lintah online chat..

Saturday, March 7, 2009

lawatan sosial PKNK...

pada 1 mac 2009, lintah kedah menerima kunjungan pegawai-pegawai dari perbadanan kemajuan negeri kedah (PKNK). lintah kedah berbesar hati menerima kunjungan en azizi hj halipah dan en hanif hassan dari bahagian pembangunan usahawan serta en marizan abdullah dari bahagian pentadbiran PKNK.

kunjungan sosial ini bertujuan membincangkan hala tuju penternakan lintah dari segi kaedah penternakan, kos, pasaran dan sebagainya.

PKNK adalah sebuah agensi kerajaan negeri yang ditubuhkan pada 25 ogos 1965 di bawah enakmen kerajaan negeri kedah no 5/1965 dan berperanan sebagai sebuah agensi yang diamanahkan bagi menjaga kepentingan bumiputera dengan diawasi oleh kementerian usahawan dan koperasi (MECD)

PKNK juga bertanggungjawab untuk membangun dan membantu usahawan bumiputera di negeri kedah khususnya.

insyaallah... kalau ada rezeki... lintah kedah akan berkerjasama dengan pihak PKNK bagi membantu mewujudkan lebih banyak usahawan muda yang terlibat secara langsung dalam penternakan lintah.

penternakan lintah di malaysia semakin berkembang. pihak lintah kedah sentiasa komited dengan apa yang kami lakukan untuk membantu anda menjalankan ternakan lintah. insyaallah... anda akan berpuas hati dengan penerangan dan layanan mesra kami.
lintah : maklumat lanjut... hubungi en fikri di talian 0133507765

.

No comments:

galeri kami... untuk anda...