...selamat datang...

informasi terbaru di blog lintah kedah disenaraikan di bahagian atas bagi memudahkan pengunjung.

bagi pengunjung baru, kami mengsyorkan supaya anda membaca informasi bermula dari bahagian bawah "posting" ke atas untuk mengetahui lebih lanjut pengoperasian lintah kedah.

anda juga dijemput bersembang-sembang dengan kami di lintah online chat..

Wednesday, July 9, 2008

lintah nak saman manusia....

Aktiviti mengumpat lintah boleh ditemui dalam pelbagai persembahan genre sastera. Peribahasa dan perumpamaan Melayu juga telah memomokkan lintah (leech) sebagai makhluk yang berkelakuan jahat.

Jika lintah adalah hidupan berakal dan mata duitan, sudah tentu lintah akan menghantar petisyen saman malu terhadap manusia kerana kononnya telah mencerca keturunan bangsanya.

Maka ‘blog’ ini juga tidak akan terlepas daripada tindakan saman kerana kononnya turut terlibat sama menyebarkan fitnah terhadap lintah dan mengumpat tentang hal-ehwalnya.

Antara cercaan terhadap lintah yang boleh dibuat petisyen...
Lintah darat (memeras ugut orang demi kepentingan diri sendiri)
Seperti lintah menghisap darah (mengenakan kadar faedah yang tinggi terhadap duit yang dipinjamkan)
Lintah tergalang (tidak dapat berkata lagi, hanya menurut perintah).

ha ha ha ha.... lu pikir lah sendiri....

1 comment:

Anonymous said...

Askm.Tahniah kerana berjaya mengheret saya hingga ke pukul 3 pagi. (Janji dgn bini, mlm tadi nak mula blajag tidog awai;pukoi 1. Memang niat nak bela lintah dan tjumpa pulak blog ni dan terus tertarik dgn gaya presentationnya. (Orang yg tak bela lintah pun patut baca dan oleh enjoy blog ni). Malam ni saya sambung lagi dan 'khatam' hampir pukoi 1 pagi.

Pasai saman ni, (kalau saya jadi lawyer lintah la), ada satu lagi pribahasa yg buleh tambahkuaatkan fakta kes, "macam lintah" yg bemaksud lepas makan terus 'belah'atau tinggai tempat tu.
Tringin sangat nak mlawat tapi tak dak masa lagi. Tahniah atas kejayaan pasai bela lintah dan tahniah ats blog yg cukup menarik!
Assalamualaikum.

galeri kami... untuk anda...