...selamat datang...

informasi terbaru di blog lintah kedah disenaraikan di bahagian atas bagi memudahkan pengunjung.

bagi pengunjung baru, kami mengsyorkan supaya anda membaca informasi bermula dari bahagian bawah "posting" ke atas untuk mengetahui lebih lanjut pengoperasian lintah kedah.

anda juga dijemput bersembang-sembang dengan kami di lintah online chat..

Saturday, November 1, 2008

mana nak cari modal ni weeehhh?...

biasanya bakal penternak baru menghadapi masalah modal untuk memulakan penternakan lintah ni... al maklumlah... macam baru-baru kawen jugak la... mana nak sempurna harta benda dalam rumah... tapi bila dah lama sikit... makin-makin sempurnalah...

untuk memulakan projek penternakan lintah bagi skala kecil (modal antara RM2000 hingga RM5000) anda boleh mendapatkan pinjaman peribadi di bank-bank. pinjaman peribadi tidak memerlukan kertas kerja... walau bagaimanapun, pinjaman peribadi memerlukan slip gaji atau akaun bank yang kukuh. kadang kala memerlukan penjamin atau cagaran.

anda juga boleh berkongsi modal dengan keluarga dan rakan-rakan seperti yang lintah kedah lakukan. kebaikannya... untung rugi dikongsi bersama dan semua pemodal dapat memainkan peranan dan tanggungjawab masing-masing... kerja menjadi mudah... berat sama dipikul...ringan sama dijinjing...

dan... satu lagi... anda boleh memohon pinjaman perniagaan dari bank-bank seperti agro bank dan lain-lain. selain itu... MARA juga ada menawarkan pinjaman untuk membantu usahawan-usahawan bumiputera. MARA hanya menawarkan pinjaman untuk BUKAN kakitangan kerajaan sahaja. sesiapa yang berkerja dengan kerajaan... tidak layak!.

suatu yang penting jika nak buat pinjaman perniagaan atau MARA... anda perlu sediakan kertas kerja. cam na nak buat?... nantikan posting lintah kedah seterusnya... insyaallah...

.

1 comment:

Anonymous said...

SESUAI UNTUK PINJAMAN KRISMAS
Hello semua orang, Nama saya Cik Clancy sini Dexter memecahkan TUKAR HIDUP SAYA UNTUK KELUARGA CARA MEMPUNYAI KREDIT A pinjaman yang berpatutan yang akan mengubah hidup anda selama-lamanya Tawaran Testimoni Krismas datang. Saya tinggal di Florida dan saya wanita gembira di Amerika Syarikat hari ini? Saya Broke kehidupan keluarga saya dan sebarang pinjaman yang berubah, saya akan merujuk kepada mana-mana orang yang mencari pinjaman dengan mereka memberitahu diri saya. Mereka perlu bermula hidup saya saya dan memberikan kebahagiaan kepada keluarga saya i $ 250,000.00 membantu saya dengan ini takut membuat pinjaman syarikat jujur dan Allah US dengan kredit sebagai janda dengan tiga kanak-kanak mengatakan dalam talian $ 250,000.00 adalah memerlukan satu dolar pinjaman, mereka benar-benar Tuhan kredit bereputasi Bekerja dengan sebuah syarikat, orang takut. Jika anda memerlukan kredit dan sila hubungi mereka secara langsung dan Clency Wanita mengatakan bahawa anda merujuk kepada mereka sila tidak 100% pasti untuk membayar balik pinjaman. Hubungi melalui E-mel: theresawalkerloanfirm@gmail.com
SESUAI UNTUK PINJAMAN KRISMAS

galeri kami... untuk anda...